Tüketici Şikayetleri Nasıl Yapılır? | Technosfer

Tüketici Şikayetleri Nasıl Yapılır?

06.09.2019
A+
A-

Tüketici, ticari olmayan ve mesleki olmayan amaçlar doğrultusunda hareket eden gerçek ya da tüzel kişi olarak tanımlanmaktadır.

Tüketici Şikayetleri Nasıl Yapılır?

Tüketici, ticari olmayan ve mesleki olmayan amaçlar doğrultusunda hareket eden gerçek ya da tüzel kişi olarak tanımlanmaktadır. Tüketici şikayetleri nasıl yapılır sorusu, tüketici olarak nitelendirilen kişilerin anlaşmazlık yaşadıkları mal ya da hizmet alımı gibi konularda izlemeleri gereken yasal yolların neler olduğunu gösterir. Bu makalede bu konu ile ilgili sıklık ile karşılaşılan bazı sorular ve cevapları verilecektir. Bu şekilde cevap aradığınız bir soru için cevap bulabileceksiniz. Tüketici şikayetleri nasıl yapılır konusu ile ilgili soru ve cevaplardan bazıları şunlardır;

  • Yaşanan sorun ne olursa olsun herhangi bir hakem heyetine başvuru yapılabilir mi? Tüketici ikametgahının bulunduğu yerde ya da mal veya hizmeti aldığı satıcının olduğu yerde bulunan hakem heyetine başvuru yapabilir.
  • Başvuruyu tüketicinin adına başka biri yapabilir mi? Hakem heyetlerine başvuru tüketici tarafından şahsen yapılmalıdır ya da tüketicinin birinci dereceden akrabası tarafından yapılmalıdır.
  • Hakem heyetlerinin anlaşmazlık tutarı konusunda sınırlamaları söz konusu mudur? Bu konuda da bazı sınırlamalar bulunmaktadır, 0 TL ile 2320 TL arası değerler için tüketicinin ikametinin olduğu kaymakamlık, 2320 TL ile 3480 TL arası değerler için il Ticaret Müdürlüğü ve 3480 TL ile üzeri değerler için Tüketici Mahkemesi ilgilidir.

Tüketici şikayetleri nasıl yapılır sorusuna cevap bulduysanız ikinci aşama olarak başvuru için gerekli olabilecek belgeler konusundaki bilgilenme aşamasına geçilebilir.

Tüketici Şikayetleri Nasıl Yapılır Noktasında Gerekli Olan Belgeler

  • Şikayete konu olan ayıplı mal için fiş, fatura ya da satış sözleşmesinin bulunması gerekir. Çünkü alınan mal ne zaman alınmış, ne kadar bir ücret karşılığı alınmış gibi bilgilerin tespiti gereklidir
  • Alınan ürün teknik servise gönderilmiş ise ve şikayet bu konuda yapılacak ise mahkeme için delil niteliği taşıyan servis fişlerinin bulunması gereklidir. Tüketici haklı olduğunu ispat edebilmek için bu belgeleri bulundurmalıdır
  • Tüketici şikayetleri nasıl yapılır aşamasında delil niteliği taşıyan belgelerin başvuru için hazırlanan dilekçe ile sunulmalıdır. Ayrıca banka şikayete konu ise o zaman tüketicinin kimliğinin fotokopisi olmalıdır

Furkan Yurdakul
Furkan Yurdakul
Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Bilgisayar Programcılığı mezunu Furkan, yazılım ve donanım tutkusunu technosfer.com.tr ailesine haber niteliği taşıyan içerikler üretiyor.
YAZARA AİT TÜM YAZILAR
BİR YORUM YAZIN

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.

teknoloji haberleri

teknoloji haberleri 2019

sorun şikayet

technosfer

otomobil inceleme

inceleme

sorunu

sorunları
kullanıcı yorumları